- CDA VOD Filman Vider eKino
Odnajdę cię • CDA
Żaden utwór (tekstowy i graficzny) zamieszczony w serwisie muzycznym i filmowym jakim jest nie może być powielany, kopiowany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, także w sieci Internet – bez pisemnej zgody Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. Administratorem Twoich danych osobowych jest Instytucja Filmowa MAX-FILM Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Panieńska 11, Wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa, XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000236457 Posiadasz prawo dostępu do treści Swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Połączenie tych odrębnych rejestrów (doskonale umotywowane także na płaszczyźnie fabularnej, na której oglądamy starcie dwóch bohaterek reprezentujących zupełnie odmienne poglądy na świat) składa się na jeden z najciekawszych i najbardziej odważnych debiutów dekady, w którym artystyczna brawura łączy się z doskonałym wyczuciem filmowej materii, umiejętnością wodzenia widza za nos i budowania osobnych światów. „Tamte dni, tamte noce” są tak świetne, że nawet gdy w dość jasny sposób Guadagnino wykłada pod koniec filmu jego sens, to robi to w jednej z najlepszych scen: szczera rozmowa ojca z Eliem chwyta za gardło i stanowi kapitalną kodę, a przy tym sprawia, że scenariuszowo niepozorna postać rodzica staje się bohaterem kluczowym dla zrozumienia całej opowieści.
Osoby, które zastanawiaj± się, dlaczego wła¶ciwie w filmach i innych materiałach Disneya w wersji polskiej od lat 90. nie ma Kubusia Puchatka tylko jaki¶ bliżej nieokre¶lony, bezprzymiotnikowy „Kubu¶”, a zamiast Stumilowego Lasu jest „Stuwiekowy Las”, informuję niniejszym że wyja¶nienie zagadki jest bardzo proste. Tak było w przypadku chociażby Marcina Wrony („Moja krew”), Bodo Koxa („Dziewczyna z szafy”), Agnieszki Smoczyńskiej (Córy dancingu”), Kuby Czekaja („Baby Bump”, „Ciemnego pokoju nie należy się bać”) czy Adriana Panka („Daas” ). „Młodzi i Film” od początku swojego istnienia był miejscem, gdzie debiutanci mieli okazję nie tylko pokazać po raz pierwszy swój film, ale też mogli poczuć festiwalową atmosferę, zmierzyć się z opiniami widzów, wejść w dorosły filmowy świat. Sympatia do Harding podczas filmu się nie budzi – ale współczucie już jak najbardziej tak.
Uczestnikiem kursu Dok Pro był także Jakub Rataj, który podczas tegorocznego „Młodzi i Film” pokaże film fabularny przewrotnym tytule „Sweet Home Czyżewo”. Zwłaszcza, że jedenaście tytułów w Konkursie pełnego metrażu to filmy częściowo już znane i legitymujące się swoistym rozgłosem, ale też i takie, które w Koszalinie będą miały swoje premiery. Choć film Fatiha Akina ma ambicje społeczno-polityczne – w zakończeniu jest mowa liczbie autentycznych ataków na niemieckich Turków przez grupy neonazistowskie, to postawienie w centrum cierpienia Katji i znakomita rola Diane Kruger każe odbierać film na płaszczyźnie bardzo osobistej.
Najzabawniej robi się oczywiście, gdy bohaterowie wkraczają na plan filmowy i raz po raz daje znać sobie niekompetencja Wiseau: kręci w studiu ujęcia, które z powodzeniem mógłby zrobić (taniej) na ulicy, używa green screenu z tylko sobie znanych powodów, decyduje się rejestrować całość jednocześnie (sic!) na taśmie i cyfrze, kupuje sprzęt, który zwyczajowo wypożycza się na czas produkcji.
Podobne filmy do Odnajdę cię: