- CDA VOD Filman Vider eKino
53 wojny • CDA
W konkursie są też filmy z: Dominikany (pokazywany w Locarno Cocote Nelsona Carlo de Los Santosa Ariasa), Danii (perwersyjnie feministyczny Holiday Isabelli Eklöf oraz wyróżniony w Rotterdamie Powrót The Return Malene Choi Jensen), Francji (nagrodzona w Locarno Milla Valérie Massadian, Dzicy chłopcy Les garçons sauvages Bertranda Mandico, w którym kino Waleriana Borowczyka spotyka Władcę much), Serbii (cichy, a przy tym mocny Ładunek Teret Ognjena Glavonića), Argentyny (Łóżko La Cama Móniki Lairany – tragikomedia ostatnich miłosnych podrygach starzejących się ciał), Portugalii (Umarły i inni Chuva é Cantoria na Aldeia dos Mortos João Salavizy i Renée Nadera Messory – wyróżniony Specjalną Nagrodą Jury sekcji Un Certain Regard w Cannes), USA (My, zwierzęta We the Animals Jeremiaha Zagara – uznany przez amerykańską krytykę za objawienie na miarę Moonlight) oraz Chin (Siedzący słoń Da xiang xi di er zuo Hu Bo – zdobywca nagrody FIPRESCI na Berlinale). Przyznany w tym roku Srebrny Niedźwiedź (Grand Jury Prize) w Berlinie dla „Twarzy” Szumowskiej oraz wiele innych międzynarodowych nagród dla polskich filmowców świadczy jednak czymś zgoła przeciwnym – że nasza kinematografia wraca do swojej świetności. Każda scena w jego filmie uwodzi widza (płynne ruchy kamery, intensywność kolorów, dynamika grających postaci), przez co seans staje się czystą przyjemnością kinofila, amatora bałkańskich klimatów i każdego, kto ceni sobie mistrzostwo humoru na ekranie oraz w życiu – Jakub Gryzowski. W tym roku Grand Prix konkurować będzie 12 produkcji z całego świata, wśród których znalazły się 2 polskie tytuły: Fuga Agnieszki Smoczyńskiej (autorki Córek dancingu) – thriller psychologiczny kobiecie, która straciła pamięć, oraz Moja polska dziewczyna duetu Ewa Banaszkiewicz-Mateusz Dymek – prowokacyjna opowieść granicach filmowej ingerencji w cudze życie.
Roberta Glińskiego, z twórcami filmu „Dywizjon 303”, panel filmowym uniwersum Gwiezdnych Wojen, spotkanie z pisarzem Marcinem Ciszewskim kolejnych próbach ekranizacji jego prozy, rozmowa tym, jak seriale tworzone przez lokalne oddziały Netfliksa zdobywają popularność na całym świecie, a tym jak ekranizowano i dalej będzie się ekranizować Kinga opowie Robert Ziębiński. Polecamy szkolenie Fundacji Legalna Kultura obejmujące zasady wykorzystywania utworów chronionych w działaniach promocyjnych dla wydawców, księgarzy i bibliotekarzy, spotkanie na temat współpracy między rynkiem wydawniczym i filmowym w Polsce zorganizowane przez Script Studio, prelekcję Stowarzyszenia Autorów ZAiKS dotyczące prawa autorskiego do materiałów ilustracyjnych oraz spotkania dotyczące książek dziecięcych i ich roli w kształtowaniu nawyków czytelniczych (IBBY, IK). Roberta Glińskiego, z twórcami filmu „Dywizjon 303”, panel filmowym uniwersum Gwiezdnych Wojen, spotkanie z pisarzem Marcinem Ciszewskim kolejnych próbach ekranizacji jego prozy, rozmowa tym, jak seriale tworzone przez lokalne oddziały Netfliksa zdobywają popularność na całym świecie, a tym, jak ekranizowano i dalej będzie się ekranizować Kinga opowie Robert Ziębiński.
W filmie jest wielu ciekawych bohaterów, wśród których wyróżniają się Indianka Yara oraz tytułowy korsarz, który jest postacią niejednoznaczną – z jednej strony jest bohaterem pozytywnym, bo walczy ze złym hrabią Van Gouldem, z drugiej zaś strony zawiera pakt z diabłem i pozwala, by zawładnęła nim nienawiść i żądza zemsty, przez co skazuje swoją ukochaną na pewną śmierć. – Abonent, który próbuje oglądać filmy za pośrednictwem swojego konta HBO Nordic podczas wakacji we Włoszech, zobaczy komunikat informujący, że usługa „jest dostępna jedynie w Szwecji, Norwegii, Danii i Finlandii”. Z jednej strony mamy tu do czynienia z rodzajem kryptopropagandy, charakterystycznej dla czasu rządów Władysława Gomułki, która przejawia się w gloryfikacji Warszawy i zmienia film w rodzaj hymnu na cześć stolicy, czego ukoronowaniem jest nocna deklamacja wiersza Antoniego Słonimskiego przez domofon ogromnego bloku; z drugiej, pojawia się ostrzejszy ton, krytyka skoncentrowana na wytykaniu piętrzących się w życiu codziennym absurdów i obnażaniu niefunkcjonalności systemu, skutkującej wieloma codziennymi patologiami, tak obrazowo ukazanymi w filmie: nagminnym omijaniem przepisów, nieróbstwem robotników, będącą na porządku dziennym korupcją i ogólnym bezwładem instytucji.
@anonim43: albo dla kogoś kto chce się wyluzować, pośmiać, odstresowacć, zamiast szukać ambinego kina bo może w tym momencie ktoś nie ma ochoty na ambitne kino… co do stwierdzenia że dziecka to polecam przeczytać ferdydurke, dzieło ambitne z doroslascią w roli głównej… film przedstawia zabawne sytuacje trochę sparodiowanej akcji dla kogoś kto chce obejrzeć lekki przyjemny film polecam, mi przypadł do gustu Odpowiedz.
Podobne filmy do 53 wojny: